BeNe League, scheidsrechters, de beste coaches en jonge talenten


Foto: Paul Nicolaassen

Wat moet er organisatorisch gebeuren om de BeNe League competitie nog beter in de markt te plaatsen ?

Oscar: Er moet zeker een trade deadline datum komen: zo voorkom je het gedoe op dit moment tussen Nijmegen en Zoetermeer. En voor de rest moeten er betere mogelijkheden komen op de BeNe-League  online wedstrijden (terug) te kijken. Want op dit moment zijn er bij sommige clubs de live streams van een zeer lage kwaliteit. Hopelijk komen er dan meer mensen naar de stadions en niet alleen tijdens de play-offs.

Jonathan: Ik denk dat een van de belangrijkste punten het bereik van de sport is. Daarmee bedoel ik dat er op internet zeer weinig beeldmateriaal te vinden is van het Nederlandse ijshockey. Veel mensen kennen de sport, maar zijn zich niet bewust op welk niveau de sport beoefend wordt. Als meer wedstrijden live-feed hebben, en al helemaal als die beelden dan ook op internet blijven staan, kunnen meer mensen bij de sport betrokken worden. Op termijn kan dat er wellicht ook toe leiden dat er meer mensen naar de ijshal komen.

Luciano: Er zijn natuurlijk clubs die een live stream hebben, alleen is deze kwalitatief niet altijd geweldig. Daarnaast zijn er clubs die een stream hebben waarvoor je moet betalen. Clubs zouden daarnaast meer aan het weggeven van kaarten kunnen doen, dan bedoel ik niet die suffe “like, deel en win 2 kaartjes”acties op Facebook. Maar er zijn genoeg ijshallen waar de bezetting tijdens wedstrijden onder de 10% van het capaciteit zit. Gooi dan een stuk of honderd kaarten naar scholen, clubs en bedrijven. Wie weet wek je bij die laatste groep wel de interesse voor mogelijke sponsoring. Doe dit soort dingen vooral tijdens het preseason. Als je dan tijdens een toernooi waar grotere buitenlandse clubs komen mensen door middel van die gratis kaarten warm krijgt voor het ijshockey, zijn ze misschien geneigd om een seizoenkaart te kopen.

Cor: De wedstrijden live uitzenden op welk social media platform dan ook en dan gratis en niet achter een betaal optie. Zo maak je mensen warm, en komen ze misschien eens kijken in de ijshal. Helaas is het ook zo dat het ijshockey in Nederland weinig steun krijgt van de publieke omroep. Al is het maar vijf minuten op zaterdagavond na de voetbal samenvattingen bij Studio Sport dan creëer je al veel meer bereik dan op welke andere manier ook.

Previous Succescoach Quenneville ontslagen bij Chicago Blackhawks
Next Larry Suarez weg bij Tilburg Trappers Toekomstteam