Over Face-Off


IJshockey is niet zichtbaar in de grote media. En daar hebben wij bij Face-Off genoeg van! Het is tijd dat deze fantastische sport het podium krijgt dat het verdient.

In januari 2017 besluit een groep van negen man op een koude winterdag in Amersfoort om ‘iets te gaan doen’ voor het ijshockey. Een naam is er dan nog niet, maar het idee is er wel. IJshockey terugbrengen op de mediakaart. Omdat klagen erover geen zin heeft, besluiten ‘de negen’ het zelf te gaan doen. De datum dat we de lucht in willen wordt gezet op 3 september 2017, en we maken ons in februari 2017 voor het eerst kenbaar op Facebook.

In de zomerperiode krijgt het initiatief de naam Face-Off, met als slogan ‘100% ijshockey‘, groeit de redactie tot twaalf mensen, wordt er invulling gegeven aan de missie en visie, en wordt de site druk opgezet. Zomervakantie? Niet echt, want de redactie is druk met het schrijven van de content die live moet gaan op de website. We lanceren op 3 augustus, een maand voor de opening, de promo van Face-Off om zo aan het publiek kenbaar te maken wát zij -in beginsel- kunnen verwachten:

En dan gaat het ontzettend hard met Face-Off. Er komen volop reacties, er is scepsis over ‘wederom een ijshockey site’, maar vooral de positieve feedback is voor ons de bevestiging van ons vermoeden: wij zijn niet de enigen die het zat zijn dat ijshockey niet zichtbaar is. Op 3 september is het dan zover; vanaf center ice bij HIJS Hokij Den Haag lanceren wij de website:

2017 is het jaar dat Face-Off haar plek heeft gevonden in ijshockeyland, en heeft het inmiddels de handschoen opgepakt richting de gerenommeerde media. En daar gaan we met de inmiddels 17-koppige redactie, én samen met jou, mee verder.

SAMEN 100% IJSHOCKEY!