4-on-4: Playoffs in de BeNe-League en NHL, olympische spelen en de expansie naar Seattle


Olympischel Spelen 2018 Pyeongchang 2018 Ijshockey Face-Off

Over het ijshockey bij de olympische spelen werd geklaagd dat de glans er af was zonder NHL spelers. Toch werden we getrakteerd op een Duitse stunt. Waren de ijshockey wedstrijden bij de Spelen dan toch nog goede reclame voor de sport?

Jeroen V: IJshockey is weer wat meer in beeld geweest en dat is altijd goede reclame voor de sport. De NHL heeft verzuimd om wereldwijd reclame voor zichzelf te maken en dat had tot nog meer reclame kunnen leiden. Het besluit van de NHL op zichzelf is wel uit te leggen gezien de financiële risico’s die daar aan hangen, maar voor de sport is het wel jammer dat het zo loopt.

Oscar: De Olympische spelen zijn altijd een goede reclame voor de ijshockey sport. Dan kijken er ook meer mensen naar ijshockey dan alleen liefhebbers en fans. Maar het was zeker jammer dat er geen NHL spelers mee deden aan de spelen al was de Duitse stunt goed voor het ijshockey in Europa.

Cor: Jazeker, de wedstrijden die ik gezien heb waren prima om te kijken. Vooral de Russen lieten zien dat de KHL echt niet veel onder doet voor de NHL. De Duitsers lieten pas het achterste van hun tong zien vanaf de kwartfinales, mede dankzij hun uitstekende keeper.

Dimitri: De wedstrijden van de Olympische spelen waren uiterst vermakelijk en ondanks het gemis van de NHL supersterren, toch van een zeer hoog niveau. Bovendien zagen wij nu spelers van Europese leagues die voor onvergetelijke stunten zorgden tegenover ijshockey grootmachten als Rusland, America en Canada. De Olympische spelen waren alsnog een goede reclame  voor het sport alleen dan meer voor de grote kampioenschappen van Europa, met name de KHL en de Duitse.

Previous NHL komt naar Europa met de Global Series 2018
Next AHOUD Devils Nijmegen schakelt HYC Herentals uit