4-on-4: Jagr, rookies, Oranje en Tilburg


foto: Ed Versteeve, Face-Off

De Oranje dames U18 hebben deze week een geweldig visitekaartje afgegeven in Mexico.  Gaan we nu meer en grotere-sponsors zien die het Nederlandse ijshockey financieel een steun de goede richting in gaan geven?

Rik: Dat zou geweldig zijn mocht dit gebeuren. Alleen denk ik dat hier meer voor nodig is dan alleen een goed junioren WK. Meer en gerenomeerd media aandacht voor de sport zal ook meer meer sponsoring met zich mee brengen.

Patrick: Dromen zijn niet altijd bedrog, maar waarom nu wel? Wat is er veranderd? De meeste bedrijven willen toch ook wel iets terug zien. Zonder Face-Off waren deze meisjes waarschijnlijk helemaal die kant niet opgegaan. Het blijft een heerlijke sport, maar er zal altijd geld bij moeten. Zelfs bij hele gemotiveerde meiden die het bijzonder goed deden in Mexico.

Jonathan: Zou dat niet mooi zijn?! Ik denk niet dat dit uitsluitend als gevolg van het resultaat van de dames zal zijn. De dames hebben goud gepakt en gaan mogelijk wat meer media aandacht krijgen. Ik denk, hoop eerder, dat het WK in Tilburg in combinatie met de aandacht voor de olympische spelen meer mensen en sponsors naar ijshockey duwen.

Jacco: Het zou zomaar het zetje kunnen zijn. IJshockey komt steeds wat meer in de spotlights en dat gaat helpen. De bekerfinale live op tv en de Trappers die het goed doen. IJshockey leeft. Wie wil zich daar nu niet aan verbinden?

Previous Jeugdhonk inzending: Yeti's skills Power Hour u8/u10 en u12
Next AHL update: Hershey Bears al sinds 1938 in de League